8 июля - Память святых благоверных князей Петра и Февронии Муромских

Просмотрено: 38 Отзывы: 0

8 июля - Память святых благоверных князей Петра и Февронии Муромских

День памяти святых благоверных Петра и Февронии Муромских отмечается православной Церковью дважды в году — в воскресенье, предшествующее 19 сентября, в честь перенесения мощей (в 2023 году — 17 сентября) и 8 июля в день их праведной кончины.

Являя нам пример идеальной супружеской жизни, христианской любви и преданности, святые Петр и Феврония считаются покровителями православной семьи и брака. День их памяти совпадает с общенациональным праздником — Днем семьи, любви и верности.

Господь свёл эту чету удивительным образом. Брат муромского князя Петр, заболев тяжким недугом, отправился на поиски лекаря в Рязанские земли. Там он встретил Февронию. Девушка согласилась исцелить князя при условии, что он станет её мужем. После своего выздоровления Петр сдержал обещание и взял Февронию в жены.

За свою земную жизнь святая чета показала невероятную преданность друг другу. Все радости и невзгоды они привыкли делить пополам. Даже когда муромские бояре взбунтовались против княжны из крестьянского сословия и потребовали у князя отказа от престола, Петр не оставил Февронию и вместе с ней покинул город. Вскоре после их ухода начались распри и смута, сам народ попросил князя вернуться и занять место законного правителя.

Перед смертью по благочестивому обычаю супруги приняли монашеский постриг с именами Давид и Ефросиния. Святые Петр и Феврония скончались в один день. Они завещали положить их в один гроб, который давно для себя приготовили. И по сей день мощи муромских чудотворцев покоятся в общей раке.

Повесть о Петре и Февронии

«Повесть о Петре и Февронии» — памятник древнерусской литературы, в котором повествуется о жизни святых благоверных князей Петра и Февронии Муромских. Автором повести является известный писатель середины XVI века священник Ермолай (в монашестве Еразм).

После причисления Петра и Февронии к лику святых на Московском церковном соборе 1547 года Ермолаю было поручено написать житие новых муромских чудотворцев. В качестве источника автор опирался на устные народные предания, что усилило в «Повести» сказовый элемент и сделало её совершенно не похожей на произведения житийной литературы того времени. Учитывая этот момент, повесть не считается исторически достоверным рассказом о жизни святых. Однако, она безусловно передает суть взаимоотношений святых супругов.

Сюжет повести стал одним из самых популярных на Руси. Текст произведения распространялся в огромном количестве списков. До наших дней их дошло более 300.

Содержание «Повести о Петре и Февронии»

В городе Муроме правил князь Павел, и был у него брат Петр. К жене Павла стал являться дьявол в облике змея, чтобы соблазнить её на блуд. Посторонним людям змей виделся в образе Павла, и только княгиня знала, кто же он на самом деле. Не в силах это терпеть, она все рассказала мужу. Князь Павел попросил жену выпытать у змея, от чего он погибнет. Ответ был таков: «Смерть моя от Петрова плеча, от Агрикова меча».

_________________55d1f47f6fc51

Желая помочь своему брату, Пётр стал искать Агриков меч. Однажды во время молитвы в храме Воздвижения Честного и Животворящего Креста Господня ему явился отрок и указал на щель в алтарной стене. В ней и лежало заветное оружие.

В тот же вечер Петр, побеседовав с братом, отправился в покои княгини. Каково же было его удивление, когда он застал у неё князя Павла. Быстро сообразив, что это и есть лукавый змей, Пётр начал сражаться с ним. Змей погиб, но кровь из его раны обрызгала князя с ног до головы, все его тело покрылось болезненными язвами и струпьями.

Никто не мог излечить Петра. В поисках лекаря он велел отвезти себя в Рязанскую землю, где повстречал дочь древолазца бортника (добывающего дикий мед) — Февронию. Она была очень мудрой девушкой, обладала даром прозорливости и исцеления. Феврония согласилась исцелить Петра, только если он станет её мужем. Петр пообещал жениться на ней, но в душе был смущён тем, что эта девушка — простолюдинка, и решил не сдерживать своего обещания. Вскоре болезнь возобновилась и князь снова приехал к Февронии. Она излечила Петра, и он взял её в жены.

После смерти своего брата Павла Петр стал править в Муроме. Но надменные бояре не захотели принимать его жену, которая была не княжеского происхождения, и потребовали супругов покинуть город. Петр и Феврония приняли своё изгнание со смирением и отплыли на двух лодках по Оке.

Вскоре после этого в Муроме началась кровавая борьба за княжеский престол. Это посеяло раздор и смуту в городе. Тогда бояре, уже не смущаясь крестьянским происхождением Февронии, были вынуждены попросить князя с женой вернуться и продолжить своё правление.

Достигнув преклонных лет, по благочестивому обычаю Петр и Феврония приняли монашество с именами Давид и Ефросиния. Будучи разделены монастырскими стенами, они просили у Бога единовременной кончины. Супруги завещали положить их в один гроб, который они давно для себя приготовили.

Господь послал им то, о чем они просили у него в молитвах — благоверные князья скончались в один и тот же день, в один и тот же час.

Посчитав непристойным хоронить монаха и монахиню в одном гробу, супругов похоронили отдельно друг от друга. Однако на следующий день их тела чудом оказались рядом. Тогда стало понятно, что на это есть особое Божье благословение, и никто не дерзнул разлучать их вновь.

Памятник Петру и Февронии

Святые Петр и Феврония являются покровителями православной семьи и брака. С установлением в 2008 году Дня семьи, любви и верности, который совпадает с днём памяти святых супругов, количество памятников им значительно увеличилось. Скульптурные композиции устанавливаются в рамках программы «В кругу семьи».

Петр и Феврония. Село Жайск

Петр и Феврония. Село Жайск. Фото Ширяевых Игоря и Ларисы, проект «Интересный мир».

Программа была создана в 2004 году по благословению Святейшего Патриарха Алексия II. Её деятельность направлена на укрепление института семьи в нашей стране.

На сегодняшний день памятники святым Петру и Февронии установлены в более чем 20 городах России, среди которых Сергиев Посад, Ярославль, Екатеринбург, Сочи, Новосибирск, Иркутск и другие.

Один из первых памятников святым Петру и Февронии был установлен на их Родине — в Муроме около местного здания ЗАГСа. Композиция носит название «Союз любви — мудрый брак». Согласно местной традиции, молодые люди в день бракосочетания приезжают в это место, чтобы попросить благословения у святых, чья супружеская жизнь, исполненная любви, преданности и доверия, является примером для подражания.

Монастырь Петра и Февронии

Свято-Троицкий женский монастырь в Муроме — место, где сегодня покоятся мощи святых благоверных князей Петра и Февронии. Каждый день тысячи паломников приезжают сюда, чтобы поклониться святым супругам — покровителям православной семьи и брака, и помолиться им о помощи в решении проблем в личной жизни.

По воскресным дням у открытой раки с мощами Петра и Февронии совершается водосвятный молебен с чтением акафиста.
Мощи святых были перевезены сюда в 1992 году. Во времена советской власти они хранились в Благовещенском мужском монастыре, а до 1921 года — в Рождественском соборе города Мурома.

9

Свято-Троицкий монастырь возведён в середине XVII века на деньги состоятельного купца. На месте построенной в XIV веке деревянной церкви Святой Троицы был воздвигнут Троицкий собор. Рядом с ним на одном фундаменте были построены Казанская надвратная церковь и колокольня. Окончательно ансамбль монастыря сформировался в XIX веке, когда были достроены келейные корпуса, каменная ограда и здание церковно-приходской школы.

С приходом совестной власти монастырь был закрыт, но не был разрушен — считался памятником архитектуры и охранялся государством. Богослужебная и монашеская жизнь здесь возобновилась в 1991 году.

Храм Петра и Февронии в Муроме

Святых благоверных князей Петра и Февронию глубоко почитают не только на их Родине — в городе Муроме, но и далеко за её пределами. Они являются покровителями православной семьи и брака. Почти в каждом храме есть икона с изображением святых супругов, а в некоторых городах в их честь освящены и сами храмы.

0_11c001_aa0758ac_orig

И все же главным храмом, с которым, прежде всего, ассоциируются имена святых Петра и Февронии — это Троицкий собор Свято-Троицкого монастыря в Муроме. Здесь покоятся их мощи. Ежедневно тысячи паломников приезжают в монастырь, чтобы поклониться святым угодникам Божиим и помолиться им о семейном благополучии.

В Троицком соборе по воскресным дням у открытой раки с мощами святых Петра и Февронии совершается водосвятный молебен с чтением акафиста.

Мощи святых были перевезены в Троицкий собор в 1992 году. В советское время они хранились в Благовещенском мужском монастыре, а до 1921 года — в Рождественском соборе города Мурома.

Молитва Петру и Февронии

О, велицыи угодницы Божии и предивнии чудотворцы, благовернии княже Петре и княгине Февроние, града Мурома предстатели, честнаго брака хранители и о всех нас усерднии ко Господу!

Вы во дни земнаго жития вашего образ благочестия, христианския любве и верности друг ко другу даже до гроба явили есте и тем законное и благословенное супружество прославили есте.

Сего ради к вам прибегаем и молимся со усердием крепким: принесите за нас, грешных, святыя молитвы ваша ко Господу Богу, и испросите нам вся благопотребная душам и телесем нашим: веру праву, надежду благу, любовь нелицемерну, благочестие непоколебимое, в добрых делех преуспеяние, наипаче же союзом брачным сочетавшимся даруйте молитвами вашими целомудрие, друг ко другу любовь в союзе мира, единомыслие душ и телес, ложе ненаветное, пребывание незазорное, семя долгожизненное, о чадех благодать, домы исполнены благостыни и в жизни вечней неувядаемый венец славы Небесныя.

Ей, чудотворцы святии! Не презрите молитв наших, со умилением вам возносимых, но будите приснии заступницы наши пред Господем и сподобите нас предстательством вашим спасение вечное получити и Царствие Небесное наследовати, да славословим неизреченное человеколюбие Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице покланяемаго Бога, во веки веков. Аминь.

Акафист Петру и Февронии

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и велицыи угодницы Господни, гра­да Мурома заступницы и
приснии о ду­шах на­ших молитвенницы, святии бла­го­вер­нии княже Петре и княгине
Февроние! Пе­ние похвальное вам при­но­ся­ще, мо­лим вы усерд­но: яко имущии
дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, пред­ста­тель­ством вашим от вся­ких бед нас
свободите, и на­след­ни­ки Царст­вия Не­бес­на­го нас соделайте, да зо­вем вам
ра­дост­но: Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Икос 1

Ангели земнии и человецы небеснии во­ис­тин­ну явистеся, блаженнии Петре и
Февроние, от юнос­ти вашея чистую со­весть имущии к Бо­гу, и доб­ре во бла­го­чес­тии
и чис­то­те вку­пе пожившии, нам же оставльшии в пример подражания жи­тие ваше
бо­го­угод­ное, ему­же чудя­щеся и чу­де­сы вашими оза­ряе­ми, зо­вем вам гласы
хвалебными си­це: Радуйтеся, от юнос­ти вашея Хри­ста возлюбившии и Тому от ду­ши
поработавшии; радуйтеся, це­ло­муд­рия хранители и ду­шев­ныя и те­лес­ныя чис­то­ты
рачители. Радуйтеся, ду­ши ваша и телеса на зем­ли в обиталище Ду­ха Свя­та­го
уготовившии; радуйтеся, ис­пол­нен­нии пре­муд­ро­сти и ра­зу­ма бо­жест­вен­на­го.
Радуйтеся, яко во пло­ти, яко безплотни, вку­пе пожисте; радуйтеся, яко равноангельную
честь достойне приясте. Радуйтеся, яко от зем­ли на Не­бо преидосте и та­мо со Ан­ге­лы
Тро­ице предстоите; радуйтеся, яко со безплотными лики трисвятую песнь Ей
воспеваете. Радуйтеся, на Не­бе­си и на зем­ли от Гос­по­да прославленнии; радуйтеся,
обретшии вечное всесветлое место упокоения. Радуйтеся, гра­да Мурома со­кро­ви­ща
пребогатая; радуйтеся, источницы неистощимии чу­дес. Радуйтеся, святии и преславнии
чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 2

Ви­дев князь Петр в возвратной бо­лез­ни своей, зна­ме­ние гне­ва Бо­жия, за
неисполнение обета сво­его, пояти в супруги се­бе премудрую Февронию, потщася
сие исполнити и сочетася с нею браком законным. Оба­че и в супружестве целомудренно
и богоугодно пожисте, блаженнии, имуще едину мысль во двою те­лу, еже
благоугождати Бо­гу; тем­же вы­ну поете Ему ны­не со Ан­ге­лы песнь: Алли­луиа.

Икос 2

Ра­зу­мом богопросвещенным свы­ше одареннии, Петре и Февроние святии, лю­бовь
и ми­ло­сер­дие к бедным и си­рым явисте, обидимым и безпомощным заступницы бысте,
и иными добродетельми мно­ги­ми украсисте княжение свое земное. Се­го ра­ди во­пи­ем
к вам си­це: Радуйтеся, блаженнии и треблаженнии, в боголюбии пожившии и благоверие
сохраншии; радуйтеся, ми­лос­ти и со­стра­да­ния преисполненнии. Радуйтеся, без­по­мощ­ных
скории помощницы; радуйтеся, пе­чаль­ных блазии утешители. Радуйтеся, си­рот и
вдо­виц кормители; радуйтеся, су­щих в бе­дах предстатели. Радуйтеся, бо­лез­ней
ду­шев­ных и те­лес­ных искуснии целители; радуйтеся, скорб­ных сер­дец
радостотворнии посетители. Радуйтеся, лю­бовь вашу к Бо­гу, лю­бо­вию к ближним
сво­им показавшии; радуйтеся, княжение ваше земное праведно и богоугодно содержавшии.
Радуйтеся, кня­зей пра­во­слав­ных по­хва­ло и гра­да Мурома утвер­жде­ние; радуйтеся,
всея зем­ли Российская за­ступ­ле­ние. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы
Петре и Февроние.

Кондак 3

Си­лою бла­го­да­ти Бо­жия укрепляемь, блаженне княже Петре, восхотел еси па­че
оставити град отечества тво­его и княжение Муромское, не­же бракоразвестися с
премудрою Феврониею по настоянию гордых боляр тво­их. Се­го ра­ди Бог тя прослави
и со­тво­ри, да темиже боляры возвращенный вку­пе с супружницею твоею, на престоле
княжения Муромскаго па­ки утвердился еси, нам же пример хранения закона Бо­жия
показуеши подвигом тво­им, да подражающе те­бе в святости хранения соуза брачнаго,
вос­пе­ва­ем подвигоположнику Хри­сту: Алли­луиа.

Икос 3

Имуще попечение о лю­дех сво­их, преблаженнии Петре и Февроние, неусыпно
подвизастеся ко благу их, бла­го­чес­тие насаждая, не­чес­тие искореняя и вражду
умиротворяя. Тем­же и Гос­подь, ви­дя та­ко­выя под­ви­ги ваша, зем­лю Муромскую
плодоносием благослови и мир глубок княжению вашему да­ро­ва, под­ви­зая лю­ди
ваша бла­го­дар­ствен­но вос­пе­ва­ти вам си­це: Радуйтеся, угодницы Божии, жи­тию
ве­ли­ких свя­тых сопричастницы; радуйтеся, правителие предобрии, лю­ди муромския
ко спа­се­нию путеводившии. Радуйтеся, хри­сти­ан­ска­го бла­го­чес­тия блюстители;
радуйтеся, нестроения, раздоров и вся­ка­го не­чес­тия искоренители. Радуйтеся,
супругов хри­сти­ан ко благочестному жи­тию наставницы; радуйтеся, це­ло­муд­рия
и воз­дер­жа­ния супружеская образи преизящнии. Радуйтеся, пра­вед­на­го суда
рачители; радуйтеся, немздоимства и безкорыстия ревнители. Радуйтеся, свя­тых
ца­рей Константина и Елены доб­ро­де­те­лей стяжатели; радуйтеся, равноапостольнаго
князя Владимира и блаженныя княгини Ольги достойнии преемницы. Радуйтеся, двоице
пречестная и благое сочетание, лу­ча­ми чу­дес немерцаемо сияющии; радуйтеся,
отечества вашего пресветлии светильницы. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы
Петре и Февроние.

Кондак 4

Буря скор­бей и на­пас­тей, воздвизаемая злобою ми­ра се­го, не ослаби креп­кую
люб­ве вашея яже к Бо­гу, Петре и Февроние блаженнии, но па­че нау­чи вас
благоискусно отражати разжженныя стрелы ис­ку­ше­ний диа­воль­ских: вы бо оболкшеся
в броню ве­ры Хри­сто­вы, в ми­ре глу­бо­це преидосте многомятежную пучину житейскаго
моря, и достигосте в тихую пристань спа­се­ния, к ней­же и нас мо­лит­ва­ми вашими
приведите, да вку­пе с вами по­ем Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 4

Слы­шав­ше ближнии и дальнии благочестное жи­тие ваше, бла­го­вер­нии Петре
и Февроние, про­сла­вля­ху человеколюбца Бо­га, да­ро­вав­ша­го вам кре­пость
на вся дела бла­гая, ими­же яко лу­ча­ми пресветлыми, просияете в оте­чест­ве вашем,
иде­же и доныне име­на ваша честны, и под­ви­ги ваша воспеваются похвалами си­ми:
Радуйтеся, двоице пре­свет­лая, Бо­гом совокупленная; радуйтеся, све­том благочестнаго
жи­тия вашего, яко светила богосветлая, просиявшии. Радуйтеся, милостынею и мо­лит­ва­ми
Не­бес­ное Царст­вие стяжавшии; радуйтеся, смирением и пощением вечное бла­жен­ство
улучившии. Радуйтеся, яко мзда ваша многа на Небесех есть; радуйтеся, яко ра­дость
ваша вечна во свет­лос­тех свя­тых. Радуйтеся, раби Хри­сто­вы возлюбленнии; радуйтеся,
свя­тых всех приснии друзи. Радуйтеся, звезды непрелестнии, путь супружескаго
жи­тия богоугоднаго вер­но указующии; радуйтеся, облацы росоноснии, зной страс­тей
и не­чес­тия прогоняющии. Радуйтеся, Бо­жи­их ми­лос­тей и щед­рот нам податели;
радуйтеся, отечества вашего укра­ше­ние неотъемлемое. Радуйтеся, святии и преславнии
чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 5

Богопросвещеннии светильницы бла­го­чес­тия и предивнии чудотворцы Петре и
Февроние, Бо­га от всея души возлюбивше, вся заповеди Его сохранисте; тем­же и
Хрис­тос, яко солн­це и луну пресветлыя, по­ка­за вас, преблаженнии, чу­дес многих
за­рею озаряющия область Муромскую и всю стра­ну Рос­сий­скую, прославив не­тле­ни­ем
свя­тыя и многоцелебныя мо­щи ваша, к нимже при­па­даю­ще, по до­стоя­нию убла­жа­ем
вас и вы­ну бла­го­дар­ствен­но по­ем див­но­му во свя­тых Сво­их Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 5

Ви­дев­ше жи­тие ваше пра­вед­ное и щед­ро­ты ваша, лю­дие муромстии славляху
вас, сво­их правителей милостивых, бла­го­вер­нии Петре и Февроние, вы же сми­ре­ние
ис­тин­ное возлюбивше и похвалы человеческия небрегше, гордынею неуязвлени пребысте,
и тем показасте нам об­раз вышшаго сми­ре­ния, ему­же поучаяся, с лю­бо­вию во­пи­ем
вам та­ко­вая: Радуйтеся, сла­ву человечу ни во что же вменившии; радуйтеся,
сми­ре­ние Хрис­то­во усерд­но возлюбившии. Радуйтеся, за­по­ве­дей Гос­под­них
вернии исполнители; радуйтеся, учения Евангельскаго истиннии последователи. Радуйтеся,
раби Бо­га Выш­ня­го, волю Его сотворшии; радуйтеся, ве­ру Христову до кон­ца
соблюдшии. Радуйтеся, хри­сто­име­ни­тым лю­дем бла­го­чес­тия учители; радуйтеся,
хотящих богоугодно жити богомудрии наставницы. Радуйтеся, мо­лит­ва­ми вашими
спасающии нас от вся­ких бед; радуйтеся, вся бла­гая про­ше­ния на­ша исполняющии.
Радуйтеся, в не­ду­зех страждущих благодатнии врачеве; радуйтеся, милостивии
стра­ны Муромския покровителие. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 6

Проповедницы ве­ры пра­во­славныя и ревнители бла­го­чес­тия не сло­вом токмо,
но всем жи­ти­ем сво­им бысте во гра­де Муроме, прехвальнии Петре и Февроние; тем­же
и свя­тая Цер­ковь достойне почитает под­ви­ги и тру­ды ваша, ими­же трудистеся
во сла­ву Бо­га Выш­ня­го, немолчно воспевая Ему: Алли­луиа.

Икос 6

Возсиясте во гра­де Муроме све­том добродетельнаго жи­тия вашего, яко звезды
богосветлыя, преблаженнии Петре и Февроние, и па­мять ваша в нем с похвалами до
днесь, яко и по смер­ти своей не престаете озаряти нас, многая чу­де­сы совершающе,
и теми светлую зарю без­смер­тия нам от мо­щей ваших возсиявающе, да убла­жа­ем
вас благохвалениями сицевыми: Радуйтеся, чина и уставов свя­тыя Церк­ве вернии
хранители; радуйтеся, служителей ол­та­ря Гос­под­ня благоговейнии почитатели.
Радуйтеся, бла­гих обычаев и пре­да­ний святоотеческих ревнители; радуйтеся, обычаев
злых и суемудрий языческих искоренители. Радуйтеся, суды нелицеприятны лю­дем вашим
творившии; радуйтеся, суды ваша с ми­лос­тию соединившии. Радуйтеся, кротцыи и
незлобивии последователи Хри­сто­вы; радуйтеся, злобу добром препобеждавшии. Радуйтеся,
не­тле­ния благоухающии цвети; радуйтеся, без­смер­тия немерцающии лучи. Радуйтеся,
на зем­ли ве­ли­чи­ем чу­дес блистающии; радуйтеся, на Не­бе­си со Ан­ге­лы Бо­га
славящии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 7

Хо­тяй человеколюбец Гос­подь яви­ти в жи­тии вашем, Петре и Февроние, об­раз
назидания не токмо лю­дем мирским, но и ли­ком иноческим, вну­ши вам в ста­рос­ти
маститей оставити сла­ву княжения зем­на­го, и восприяти об­раз иноческий, в нем­же
подвизастеся доб­ре пос­том, бде­ни­ем и мо­лит­вою, вос­пе­ваю­ще непрестанно
Триединому Бо­гу ангельскую песнь: Алли­луиа.

Икос 7

Новую бла­го­дать Бо­жию во иночестем пострижении приемше, преподобнии, новыми
подвигами украсисте равноангельное жи­тие ваше и та­ко сугуб плод совершенства
духовнаго Хри­сту принесосте, и мзду пре­по­доб­ных достойне от Не­го восприясте.
Поминая убо таковую рев­ность вашу к подвигом духовным, про­сла­вля­ем вас си­ми
достодолжными похвалы: Радуйтеся, яко люб­ве ра­ди Гос­по­да, ми­ра се­го княжение
и сла­ву остависте; радуйтеся, яко ино­чес­кое равноангельное жи­тие усерд­но
восприясте. Радуйтеся, совершеннаго терпения подвижницы; радуйтеся, вольныя ни­ще­ты
блаженнии стяжатели. Радуйтеся, преж­де кон­чи­ны вашея вся страс­ти умертвившии
воздержанием; радуйтеся, восприявшии свя­тую схиму в броню спа­се­ния. Радуйтеся,
багряницу княжескую на власяницу иноческую пременившии; радуйтеся, пос­том, бде­ни­ем
и не­пре­стан­ны­ми мо­лит­ва­ми Бо­гу доб­ре угодившии. Радуйтеся, боголюбезнаго
уединения взыскатели; радуйтеся, спасительнаго без­мол­вия любители. Радуйтеся,
сле­за­ми молитвенными орошаеми; радуйтеся, в сонме пре­по­доб­ных на Не­бе­си
прославленнии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 8

Стран­ное и див­ное бе чу­до, ег­да ты, блаженне Петре, на кончине жи­во­та
тво­его, про­ше­ния ра­ди супружницы твоея, свя­тыя Февронии, исходом сво­им умедлил
еси, дондеже сконча она пелену церковную, ею сшиваему и вку­пе с то­бою к исходу
смертному приспе, и та­ко неразлучнии в жи­тии, неразлучнии в кончине явистеся,
и во един день и час свя­тыя ду­ши своя в ру­це Божии предасте, зо­ву­ще прис­но
живыми и мертвыми обладающему Вла­ды­це Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 8

Вси чудяхуся и славляху див­на­го во свя­тых Сво­их Бо­га, ег­да свя­тыя ваша
телеса, в разных гробех положенная, чу­дес­но обретошася лежаща в общей гробнице,
юже уготовасте се­бе, преподобнии, в соборней церк­ви гра­да Мурома, иде­же и
доныне неразлучно почиваете, чудотворцы святии, не­оскуд­ныя источающе ис­це­ле­ния
всем, с ве­рою при­бе­гаю­щим к вам и зовущим: Радуйтеся, союз люб­ве вашея до
гро­ба и за гробом вер­но сохраншии; радуйтеся, не токмо в жиз­ни, но и по смер­ти,
о Гос­по­де соединеннии. Радуйтеся, в супружестем благочестнем жи­тии вам
подражающим крепцыи помощницы; радуйтеся, теп­ло­тою люб­ве вашея и нас согревающии.
Радуйтеся, смер­тию временною прешедшии к жиз­ни вечней; радуйтеся, от Гос­по­да
не­тле­ни­ем и чу­де­сы прославленнии. Радуйтеся, яко па­мять ваша с похвалами
и успение со свя­ты­ми; радуйтеся, яко име­на ваша честна суть и благословенна
в оте­чест­ве вашем. Радуйтеся, Рос­сий­ския стра­ны удо­бре­ние благодатное; радуйтеся,
гра­да Мурома ог­раж­де­ние несокрушимое. Радуйтеся, о любящих и чту­щих вас
небеснии предстатели; радуйтеся, приснопросящии нам у Гос­по­да дары бла­гос­ти
Его. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 9

Вси Ангели и свя­тых лики радовахуся ра­дос­тию ве­лию, ег­да свя­тыя ду­ши
ваша достигоша веч­на­го в оби­те­лех райс­ких се­ле­ния, и Сам Тво­рец Ан­ге­лов
и Святейший свя­тых Царь Сла­вы Хрис­тос, без­смер­тия вен­цы увенча вас и да­ро­ва
вам бла­го­дать мо­ли­ти­ся Ему со дерз­но­ве­ни­ем многим о всех ищу­щих вашего
за­ступ­ле­ния, его­же не лишите и нас греш­ных, Петре и Февроние достохвальнии,
сми­рен­но­муд­рен­но воспевающих прославльшему вас Бо­гу хвалебную песнь: Алли­луиа.

Икос 9

Ветийство человеческое не довлеет к достойному прославлению див­на­го жи­тия
вашего, святии чудотворцы Петре и Февроние; кто бо исповесть вся мо­ле­ния и
пощения, бо­лез­ни и тру­ды ваша? кто изочтет вся слезы и воздыхания ваша яже к
Бо­гу? Оба­че мы лю­бо­вию к вам подвизаеми, дерзаем вос­пе­ва­ти вам сия малыя
и нехитростныя похвалы: Радуйтеся, бла­го­да­ти Свя­та­го Ду­ха избраннии сосуди;
радуйтеся, ра­дос­ти нам веч­ныя благоприятнии ходатаи. Радуйтеся, богобоязненных
супругов в бла­го­чес­тии утвер­жде­ние; радуйтеся, нарушителей супружескаго це­ло­муд­рия
и согласия гроз­ное об­ли­че­ние. Радуйтеся, гнев Бо­жий, праведно движимый на
нас, мо­лит­ва­ми вашими утоляющии; радуйтеся, о ми­ре всего ми­ра непрестанно
Гос­по­да умоляющии. Радуйтеся, на вра­ги ви­ди­мыя и невидимыя крепцыи нам
споборницы; радуйтеся, ангелонравнии человецы. Радуйтеся, пре­по­доб­ных и пра­вед­ных
сонаследницы; радуйтеся, Пре­свя­тыя Троицы вернии угодницы. Радуйтеся, блаженнии
обитатели гор­ня­го гра­да Иерусалима Не­бес­на­го; радуйтеся, со свя­ты­ми
торжествующии в скиниях райс­ких. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 10

Спа­се­ние вечное унаследовавше богоблаженнии Петре и Февроние, душами вашими
в оби­те­лех горних неразлучно в Бо­зе пребываете, свя­ты­ми же мощами вашими в
хра­ме Божием нетленно вку­пе почиваете, и обильныя ис­це­ле­ния источаете, да
чу­де­сы вашими благодатно оза­ряе­ми, хвалебно взы­ва­ем Верховному Твор­цу чу­дес
Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 10

Сте­ну за­ступ­ле­ния, благоприятныя мо­лит­вы ваша к Бо­гу, обретше, святии
чудотворцы Петре и Февроние, благодарение Отцу Небесному усерд­но возсылаем за
вся благодеяния Его, вами всем нам обиль­но являемая, вам же, предстателям на­шим,
сицевое при­но­сим пе­ние: Радуйтеся, всесветлаго Царст­вия Хри­сто­ва наследницы;
радуйтеся, ангельских ликов собеседницы. Радуйтеся, Бо­га во сла­ве не­при­ступ­ней
созерцающии; радуйтеся, Трисияннаго Бо­же­ства таинницы. Радуйтеся, со свя­ты­ми
на Не­бе­си веч­но царствующии; радуйтеся, от горних вы­сот к земнородным милостивно
приникающии. Радуйтеся, крини благоуханнии не­бес­на­го прозябения; радуйтеся,
кипариси чудоточнии рая Иисусова. Радуйтеся, податели независтнии безмезднаго
врачевания; радуйтеся, совершители достохвальнии многих чу­дес. Радуйтеся,
благодеяний мно­жест­во нам источающии; радуйтеся, ми­лос­тию со­стра­да­ния вашего
всех объемлющии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 11

Пе­ние молебное при­но­сим вам, угодницы Божии Петре и Февроние, и с лю­бо­вию
припадаем к раце свя­тых и многоцелебных мо­щей ваших, прославляя жи­тие ваше
бо­го­угод­ное и под­ви­ги многи. Мо­лим­ся вам усерд­но, чудотворцы святии,
помозите нам подражати вашим добродетелем, да возможем богоугодно пе­ти Со­зда­те­лю
на­ше­му: Алли­луиа.

Икос 11

Све­та не­бес­на­го ис­пол­нен бе соборный храм гра­да Мурома, ег­да бла­го­во­ле­ни­ем
Бо­жи­им свя­тыя мо­щи ваша Петре и Февроние, целы и благоуханны обретошася в
нем, и из недр зем­ных, яко со­кро­ви­ще драгоценное, изнесены быша, иде­же и
до ны­не почивают, ис­це­ле­ния не­оскуд­ныя источающе недужным и болящим. Се­го
ра­ди песненно во­пи­ем к вам: Радуйтеся, злато не­тлен­ное, в недрех зем­ных
обретенное; радуйтеся, бисери сияющии и благодатно просвещающии че­ло­ве­ков. Радуйтеся,
свя­тыя Пра­во­славныя Церк­ве по­хва­ло; радуйтеся, ере­сей и расколов об­ли­че­ние.
Радуйтеся, свети умнии, за­рею Свя­та­го Ду­ха облистающии; радуйтеся, ми­ра
благоухания Хри­сто­ва преисполненнии. Радуйтеся, облеченнии в ризу благодатного
не­тле­ния; радуйтеся, препоясаннии си­лою многих чу­дес. Радуйтеся, яко рака ваша
честная врачебница яви­ся недугом человеческим; радуйтеся, яко от нея всяк с ве­рою
приходяй дары це­леб­ныя при­ем­лет. Радуйтеся, светлостию чу­дес ваших мрак
душ на­ших озаряющии; радуйтеся, не­тле­ни­ем свя­тых мо­щей ваших зарю об­ща­го
всех воскресения нам показующии. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре
и Февроние.

Кондак 12

Бла­го­дать свы­ше вам дарованную, по­знав­ше, святии чудотворцы Петре и
Февроние, с благоговением и лю­бо­вию покланяемся нетленным и мно­го­це­леб­ным
мощем вашим и от них приемлем в не­ду­зех ис­це­ле­ние, в скор­бех уте­ше­ние,
в бе­дах бла­го­дат­ную по­мощь: тем­же и про­сла­вля­ем вас по до­стоя­нию, не­бес­ных
предстателей и заступников на­ших, вос­пе­ваю­ще хвалы и благодарения вами
благотворящему нам Вла­ды­це Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 12

Пою­ще многая и пре­слав­ная ваша чу­де­са, велицыи угодницы Божии Петре и
Февроние, убла­жа­ем вас, яко целителей, утешителей и помощников от Гос­по­да
нам дарованных, и молитвенно торжествуем свя­тую па­мять вашу, от люб­ве сер­деч­ныя
вос­пе­ваю­ще вам бла­го­дар­ствен­но и хвалебно: Радуйтеся, во благоухании свя­ты­ни
нетленно почивающии; радуйтеся, с ве­рою приходящих к раце мо­щей ваших благодатно
освящающии. Радуйтеся, при­зы­ваю­щих молитвенно честная име­на ваша скории услышатели;
радуйтеся, упо­ва­ние на вас по Бо­зе возлагающих дивнии помощницы. Радуйтеся,
известнии умилостивители Ца­ря Не­бес­на­го; радуйтеся, сильнии защитницы наши
от вра­гов не­ви­ди­мых. Радуйтеся, приснии всем нам ходатаи спа­се­ния; радуйтеся,
неотступнии хранители гра­да Мурома. Радуйтеся, кня­зей рос­сий­ских пречудная
доброто; радуйтеся, отечества вашего Бо­гом дарованнии покровители. Радуйтеся,
телес на­ших благодатнии целебницы; радуйтеся, о ду­шах на­ших усерднии ко Гос­по­ду
молитвенницы. Радуйтеся, святии и преславнии чудотворцы Петре и Февроние.

Кондак 13

О святии и преславнии чудотворцы, бла­го­вер­нии княже Петре и княгине Февроние!
Приимите милостивно сие похвальное пе­ние от нас не­до­стой­ных во уми­ле­нии
вам при­но­си­мое, и вашим пред­ста­тель­ством у Гос­по­да испросите нам утвер­жде­ние
в ве­ре и доб­рых де­лех, и из­бав­ле­ние от всех скор­бей и бо­лез­ней вре­мен­ных
и веч­ных, да спо­до­бим­ся вку­пе с вами и все­ми свя­ты­ми во Царст­вии Небеснем
пе­ти Пресвятей Тро­ице веч­но хвалебную песнь: Алли­луиа.

(Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­тем икос 1 и кондак 1)

Молит­ва пер­вая

О велицыи угодницы Божии и предивнии чудотворцы бла­го­вер­нии княже Петре и
княгине Февроние, гра­да Мурома предстатели и хранители, и о всех нас усерднии
ко Гос­по­ду молитвенницы! К вам при­бе­га­ем и вам мо­лим­ся с упованием креп­ким:
принесите за нас греш­ных свя­тыя мо­лит­вы ваша ко Гос­по­ду Бо­гу и испросите
нам у бла­гос­ти Его вся бла­го­по­треб­ная ду­шам и те­ле­сем на­шим: ве­ру праву,
на­деж­ду благу, лю­бовь нелицемерну, бла­го­чес­тие непоколебимое, в доб­рых де­лех
преуспеяние, ми­ра умирение, зем­ли пло­до­но­сие, воздуха благорастворение, ду­шам
и те­ле­сем здра­вие и вечное спа­се­ние. Исходатайствуйте у Ца­ря Не­бес­на­го:
вер­ных ра­бов Его, в скор­би и пе­ча­ли день и нощь во­пию­щих к Не­му, мно­го­бо­лез­ный
вопль да услы­шит и да из­ве­дет от по­ги­бе­ли жи­вот наш. Испросите Церк­ви
свя­тей и всей дер­жа­ве Рос­сий­стей мир, ти­ши­ну и благоустроение, и всем
нам жи­тие благополучное и добрую хри­сти­ан­скую кон­чи­ну. Оградите отечество
ваше, град Муром, и вся гра­ды Рос­сий­ския от вся­ка­го зла и вся правоверныя
лю­ди, к вам приходящия и мощем по­кла­няю­щия­ся, осените бла­го­дат­ным действом
благоприятных мо­литв ваших, и вся про­ше­ния их во бла­го исполните. Ей,
чудотворцы святии! Не презрите мо­литв на­ших, со уми­ле­нием вам возносимых,
но будите о нас приснии предстатели ко Гос­по­ду и сподобите нас по­мо­щию вашею
свя­тою спа­се­ние вечное получити и Царст­вие Не­бес­ное унаследовати; да
славословим не­из­ре­чен­ное человеколюбие От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, в
Тро­ице покланяемаго Бо­га, во ве­ки ве­ков. Аминь.

Мо­лит­ва вто­рая

О угодницы Божии, бла­го­вер­нии княже Петре и княгине Февроние, к вам при­бе­га­ем
и к вам со упованием креп­ким мо­лим­ся: вознесите о нас, греш­ных (име­на),
свя­тыя мо­лит­вы ваши ко Гос­по­ду Бо­гу и испросите у бла­гос­ти Его вся бла­го­по­треб­ная
ду­шам и те­ле­сем на­шим: ве­ру праву, на­деж­ду благу, лю­бовь нелицемерну,
бла­го­чес­тие непоколебимо, в доб­рых де­лех преуспеяние. И ходатайствуйте нам
у Ца­ря Не­бес­на­го жи­тие благополучное и добрую хри­сти­ан­скую кон­чи­ну.
Ей, чудотворцы святии! Не презрите мо­литв на­ших, но будите о нас приснии
предстателие ко Гос­по­ду, и сподобите нас по­мо­щию вашею спа­се­ние вечное
получити и Царст­вие Не­бес­ное унаследовати, да славословим не­из­ре­чен­ное
человеколюбие От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, в Тро­ице покланяемаго Бо­га во
ве­ки ве­ков.

Иконы Петра и Февронии



Добавить отзыв

Введите код, указанный на картинке
Отзывы

Церковный календарь

Афиша

Православный календарь на июль 2024 года

В июле в церковном календаре нет ни одного праздника, посвящённого жизни Христа. Но это не значит, что для православных этот месяц менее значим, чем другие. В...

Выбор редакции

Святая Великая княжна Ольга Николаевна Романова (1895–1918)

3/16 ноября 1895 года у Императора Николая II и его супруги Александры Федоровны родилась дочь – Великая княжна Ольга Николаевна. Венценосные родители...